20 Eylül 2006

E Biraz Daha Edebiyat...naçizane!

SABUN KÖPÜĞÜ

Sen hiç sabun köpüğündeki gökkuşağını gördün mü be güzelim,
Hani baş ve işaret parmaklarınla yuvarlak yapıp, aradaki zarı üfleyerek oluşturduğun,
Elinde titreye titreye dururken, birde güneş vurdumu üzerine,
İşte onu diyorum...köpüğün üzerinde dalga dalga hareket eden,
birbirinin içinden geçerek sanki dans eden,
o gökkuşağını hiç gördün mü?

O renk tayfının ahengi öyle güzeldir ki,
Sarısı bana hep saçlarını anımsatır,
Evet, doğru, rüzgarda dağılmalarını pek severdim, ama en çokda kokusunu.
Kırmızısı dudaklarını, konuşurken bakardım hep dudaklarına,
Kelimeler dökülürken aldığı şekiller nasıl da doyumsuzdu, tabiki tadı da.
Turuncusu, en son ellerin ellerimden kayarken tırnaklarındaydı be tatlım.
Moru, seni o sonbaharda, dökülen kurumuş yapraklar üzerinde parkta ilk öptüğümde üzerindeki kazağını anımsatır,
Ah evet...hatta o sırada kuru yapraklardan biri, hınzırca aramıza girmeye çalışmıştı,
nasılda neşe ile o yaprağı saklayacağım diye almıştın.
Laciverti, nasıl desem...o görüntün de silinmez bir fotoğraf beynimde,
Kapıda en şuh halinle durup, 'nelerde alırmış' diyerek hediyeni giyip,
karşımda çamaşırlarınla durduğun o anın resmini getirirde getirir gözümün önüne.
Mavisi tek bir şeyi anımsatıyor bana,
o engin mavilikde, suda, dünyada bizden başka kimse yokmuş gibi oynaşmalarımızı.
Ya o yeşili gökkuşağının....
Senle ilk göz göze geldiğimizde...iki yeşil gözün karşılıklı kilitlendiği anda,
İşte tamda o anda duyumsadığım, gördüğüm, bir ucu senin bir ucu benim yeşil gözlerimizde oluşan gökkuşağımızı.
Ama ne gökkuşağıydı o...

Sabun köpüğündeki o gökkuşağını görüyormusun güzelim?
Ben gördüm.
Öyle güzeldir ki...

Öyle güzeldir ki, neredeyse bakmaya bile kıyamazken,
Onu sonsuza dek elinde tutmaya çalışırken,
Koruyup kollayıp yaşatmak isterken...
Bir anda...
Neden ve nasıl olduğunu bile anlayamadan bir anda,
Elinde yok olmasını izlemeye bile fırsatın kalmazken,
Ama bir gerçek olarak yok olması, insanı değilmi kahreden!

(Adamın Biri, Eylül 2006)

Comments:
bu yazı için tek kelime söyleyebileceğim...
MÜKEMMEL...
 
tşk....
 
yenilik isteruk...
 
yenilik isteruk...
 
tamam tamam....olacak :)
 
merhba ben ekince sitme glip yaptigini yormlar icin tesekkuredeim.
ama bende sitenize geldigimde yorumlayacak bir yazi gormek istiyorum artik:(
 
DOğru söze ne denir...çok ihmal ettiğimin farkındayım...olacak inşallah yakında...
Tşk ederim nazik uyarınız için...
 
Yorum Gönder



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?